Skaityti su malonumu vaikus kvietė „Knygų pelėda“

 

Gyvename tokiame amžiuje, kai žmogų labai sunku kuo nors sudominti. Ypatingai knyga! Labai gaila, kad skaityti reikia skatinti. Nemaža vaikų dalis knygas šiandien atsiverčia tik iš pareigos, bet ne iš malonumo. Todėl tėvai nuo mažų dienų turėtų skaityti vaikui pasakas. Dažniausiai vaikas net nesuvokia skaitymo prasmės, jei nemato skaitančių mokytojų, vyresnių brolių ar sesių ir kitų suaugusiųjų.
Labai svarbu įdiegti vaikams skaitymo įpročius, tačiau daugeliui suaugusiųjų trūksta įgūdžių ir žinių, kaip tai padaryti. Pradedant šį procesą, svarbu, kad vaikas kuo dažniau matytų suaugusiuosius su knyga rankose. Vaikai jaus daug didesnį susidomėjimą skaityti knygas, jei matys, kad šis įprotis egzistuoja šeimoje, mokykloje, bendruomenėje ir kitur.
Skatindamos vaikus skaityti mūsų mokyklos pradinių klasių mokytojos nusprendė dalyvauti knygų skaitymo konkurse „Knygų pelėda“ 2015. Konkurso metu mokykloje nuo rugsėjo 7 dienos iki spalio 16 dienos vyko įvairūs renginiai. Jie buvo organizuojami kiekvienos dienos rytą, nuskambėjus pirmam skambučiui. Pradinukai, pasiėmę pagalvėles, ant kurių sėdėdavo, rinkdavosi įvairiose mokyklos vietose ir su nekantrumu laukdavo renginio. Renginių metu pasakas skaitė mokyklos bendruomenės nariai: mokytojos Birutė, Loreta, Asta ir Aušra, mokyklos direktorė Elvyra, darbininkas Mindaugas, budinčioji Marytė, vyresnioji socialinė pedagogė Kristina, neformaliojo ugdymo vyresnioji mokytoja Angelė, mokytojo padėjėja Danutė, bibliotekos vedėja Akvilė. Savo kūrybos pasakas ir eilėraščius rudens tematika pristatė ketvirtokai. Antros klasės mokiniai deklamavo įvairių autorių eilėraščius. Vieno iš renginių metu trečios klasės mokiniai suvaidino ištrauką iš knygos „Ragana Lilė“. Viena diena buvo skirta įspūdingo dydžio knygos kūrimui pagal pasaką „Dangus griūva“. Šio užsiėmimo metu vaikai patys skaitė, rašė ir iliustravo knygą. Vieną rytmetį mokyklos pradinukai ,,keliavo“ po mūsų šalies etnografinius regionus, klausėsi gražios, skambios, turtingos kalbos. Pasakas girdėjo žemaičių, aukštaičių, suvalkiečių kalbomis, o dzūkiškai pasaką pasekė Gabija Balčiūtė iš priešmokyklinės ugdymo grupės. Keli rytmečiai buvo skirti įgarsintų pasakų klausymuisi.

Pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja Aušra Trikšienė

  

  

  

   

 

 

 
 
   

Atgal