Druskininkų savivaldybės Viečiūnų progimnazija

Tyrėjo diena

  • Paskelbė : Akvilė Vitkauskė
  • Paskelbta: 2021-05-02
  • Kategorija: Veiklos
Balandžio 30 d. progimnazijoje vyko netradicinio udgymo diena.
 
Patys mažiausieji ikimokyklinio ugdymo grupės „Meškiukas“ vaikai leidosi į kūrybą teptuku lauke, klausant muzikos, pro padidinamąjį stiklą stebėjo ar bundančioje  pavasario žolėje nebėgioja vabalėliai, smėlio dėžėje atkasinėjo pasislėpusius žvėris, o iš lauke rastų gėlyčių žiedų klijavo spalvingus paveikslėlius! Smalsi, greita ir vikri, nenuspėjama, bet būtent tuo ir žavinga yra vaikystė! Kada patys paprasčiausi dienos atradimai ir žaidimai, tampa dideliu įspūdžiu ir smagia patirtimi.
 
Ikimokyklinio ugdymo grupės „Vyturėlis“ vaikučių šios dienos šūkis „Mums pirmiausia reik žinoti ko žolytėje ieškot!“
 
Pirmos klasės mokiniai leidosi į nuotykių ir atradimų kupiną žygį. Jo metu vaikams buvo pateiktas žemėlapis, kuris rodė kelią iki užkasto lobio. Visame miške mokiniams buvo išslapstytos ir užuomenos, skatinančios pamąstyti, kokiu keliu jiems reikia keliauti bei užduotys: iš gamtinės medžiagos sudėti pateiktų matematinių veiksmų atsakymus, sužaisti kankorėžių krepšinį, atlikti pirato mankštą bei pabūti pavasario sekliais ir atkreipti dėmesį į bundančios gamtos ženklus. Mokiniai smagiai ir aktyviai praleido laiką bei džiaugėsi suradę lobį, o žygio pabaigą vainikavo piknikas.
 
Antrokai gamtoje stebėjo sprogstančius medelių ir krūmų pumpurus, iš žemės nedrąsiai dygstančius pirmuosius pavasarinių gėlių žiedelius. Smagu buvo stebėti po lietaus šliaužiančias sraiges ir besidarbuojančias skruzdėlytes skruzdėlyne. Mokiniai matavo medžių kamienų storį ir aiškinosi, kodėl medžių skersmuo skirtingas. Gaila, kad nuotraukomis negalėjome perteikti nuostabaus paukščių čiulbėjimo. Gera buvo mokytis miške.
 
Be praeities nėra ateities... Pavyko trečiokėliams pamiklinti kojeles ir susipažinti su keliomis istorinėmis Viečiūnų vietomis.  Pirmoji pasiekta sodyba buvo istoriko, kelionių vadovo, 48 metus vadovavusio Vilniaus mokytojų namų turistų būreliui Balio Petrulio (1923-2003) tėviškė.  Patraukus toliau vieškeliu pasitiko autentiška Dzūkijos krašto sodyba, statyta viečiūniškio Juozo Karausko 1935 metais. Išlikę senieji pastatai nepaliesti laiko. Dėl savo savitumo  ji mėgstama meno pasaulio žmonių.  Išėjus į laukymę visus pasitiko anapus Nemunėlio stūksantis Liškiavos bažnyčios ansamblio  vaizdas. Rado ir trikamienę pušį,  prie kurios prisiglaudus  atsikratoma niūrių minčių, kuri jau 180 metų žymi „Pališkiavės“ ir „Kemsinės“  laukų ribas. O koks žygis be pasistiprinimo, juk gamtoje viskas skanu.
 
Ketvirtokai atliko  mokslinius eksperimentus, kuriuos vėliau pristatė savo draugams. Buvo smagu atrasti fizikinius ir cheminius ryšius žmogaus gyvenime.
 
5-8 klasių mokiniai mokėsi „Džiazo ritmu“. Netradicinėje muzikos pamokoje mokiniai susipažino su džiazo muzikiniu stiliumi, džiazo vystymosi etapais, garsiausiai džiazo muzikantais. Džiazas yra paremtas improvizacija, o žmonės gyvenime džiazuoja-improvizuoja kiekvieną dieną. Netradicinės pamokos metu mokiniai, naudodamiesi muzikos kūrimo programėlėmis, sukūrė savo muzikines improvizacijas.
 
Dailės pamokos metu mokiniai susipažino su hologramos atsiradimo istorija, sukūrė trimates fotografijas. 
 
Kalbininkų grupė nutarė supažindinti 5-8 kl. mokinius su indoeuropiečių kalbų šeima, kuriai priklauso lietuvių, anglų ir rusų kalbos. Manoma, kad indoeuropiečių prokalbe kaip viena kalba buvo šnekama naujajame akmens amžiuje apytiksliai nuo 4 500 iki 2 500 metų prieš mūsų erą.  Nėra jokių indoeuropiečių prokalbės rašytinių šaltinių, todėl ji atkuriama lyginamosios kalbotyros metodu, apie kurį papasakojo lietuvių kalbos mokytoja ir parodė trumpą animacinį filmuką, kuris iliustruoja indoeuropiečių migraciją. Mokiniai stebėjosi, kad tokios skirtingos kalbos gali turėti tiek panašumų. Vėliau mokiniai žaidė Kahoot programėle sukurtą žaidimą, kuriame reikėjo greitos reakcijos ir, žinoma, lietuvių, anglų ir rusų kalbų žinių.
 
Mokytojos Janina, Virginija, Odeta ir Ieva, žinodamos, kad mokiniams patinka veiklų įvairovė, dinamika, sveika konkurencija, pasiūlė parungtyniauti geografijos, istorijos, fizinio ugdymo ir tikybos pamokų temomis. Mokiniai, naudodami Kahoot programėlę, atsakinėjo į testo klausimus. Mokytojos mano, kad mokiniams patiko “konkursas - žinių patikrinimas”, nes visi gerai jautėsi, noriai dalyvavo ir, norėdami pabaigti žaidimą, pasiūlė jį tęsti ir per pertrauką. Mokytojos ir mokiniai nutarė, kad ir ateityje naudos šią programėlę.
 
Ikimokyklinio ugdymo grupė „Meškiukas“ 
Ikimokyklinio ugdymo grupė „Vyturėlis“ 
1 klasė
2 klasė
3 klasė  
4 klasė
5-8 klasės
 
Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos